неділя, 11 березня 2018 р.

Марина Павленко «Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських»

Тема. Марина Павленко «Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських». Характеристика образів дітей, дорослих, аналіз їхніх учинків. Символічне значення образів старовинної шафи та чарівних коралів

Мета: допомогти учням усвідомити зміст повісті, розвивати вміння виразно і вдумливо читати прозовий твір, переказувати його частини відповідно до поставленого завдання, удосконалювати навички характеристики образу головного героя, спонукати учнів виховувати в собі сміливість, кмітливість, наполегливість у досягненні поставленої мети; прищеплювати любов і повагу до всіх членів родини, виховувати почуття відповідальності за свою долю та життя близьких людей.
Обладнання: підручник з української літератури, текст твору, ілюстрації до повісті.
Тип уроку: урок формування і вдосконалення вмінь і навичок.
Епіграф: Немає якоїсь спеціальної науки життя, є наука – виховувати в собі людину.   Василь Сухомлинський

ПЕРЕБІГ УРОКУ
І. Організаційний момент
1. Поетична хвилинка. (Учень або учениця декламує поетичний твір)
2. Прийом «Створи настрій».
Діти, пригадайте ваші зустрічі з бабусею і дідусем. Що ви робили разом, про що розмовляли? Чи сумуєте ви за рідними, коли їх немає поруч із вами?

 ІІ. Актуалізація опорних знань учнів
1. Перевірка домашнього завдання.
2. Проблемне запитання.
Чому повісті Марини Павленко з однаковим захопленням читають і діти, й дорослі читачі? Давайте пригадаємо, як формувалася творча діяльність сучасної української письменниці.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми й мети уроку
1. Робота з епіграфом.
2. Вступне слово вчителя.
«Яблуко від яблуні недалеко падає», «Яка хата, такий тин, який батько, такий син», - такі прислів’я часто згадують українці, якщо треба пояснити суть негативних проявів у членів однієї родини. Схильність до недобрих дій ніби запрограмовано передається від одного покоління до іншого і в Кулаківських, і в Міщенків. Навіть зміна прізвища (Міщенок на Білий) нічого не змінила в характері Мішеля. Та ось семикласниця Софійка..
ніби кидає виклик злій долі й дає шанс пережити вже прожите раніше ще раз, інколи навіть сама активно втручається в хід історії – і – о диво – зміни стаються кардинальні.
- Якими були ваші припущення щодо розвитку подій у повісті? Чи підтвердилися вони?
- Хто головний герой повісті? Відповідь аргументуйте.

ІV. Сприйняття й засвоєння навчального матеріалу
1. Переказ учнями епізодів повісті.
2. Теорія літератури (повторення).
Діти, пригадайте, що таке символ? (Робота з літературознавчим словником).
Назвіть образи-символи з повісті-казки «Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських». 
3. Робота з підручником.  
Пригадайте епізоди, коли вперше з’являються чарівні коралі, шафа.
4. Складіть інформаційне ґроно, у якому акцентуйте увагу на позитивних рисах характеру Софійки.
* Спирається на підтримку друзів;
* орієнтується в екстремальних ситуаціях;
* аналізує ситуацію;
* долає перешкоди;
* йде до мети;
* захищає слабших
5. На основі створеного колективного ґрона, запишіть тези до теми «Сміливі завжди мають щастя».
6. Фізкультхвилинка.
7. Робота з текстом.
Перекажіть близько до тексту зміст розділів «Страшна випадковість», «Відьмин ставок», «Франя не здається».

V. Закріплення знань, умінь, навичок
То що ж можна сказати про Софійчину родину? Яка атмосфера в ній панує? Відповідь побудуйте у формі роздуму про роль сім’ї в житті кожного з нас.
Софійка – слухняна, працьовита, допитлива дівчинка, має добре серце. Одного разу з нею трапляється дивовижна пригода. І відбувалося це все за допомогою старовинної шафи та коралів, що передавалися в родині від матері до дочки. Ці коралі допомагають Софійці удосконалювати людей, виправляти чужі помилки і зняти родове прокляття з однокласника Вадима та всієї його сім’ї.
Робота з таблицею «Паспорт-характеристика головного героя».

VI. Підсумок уроку
1. Моє ставлення до Софійки.
2. Картка самооцінювання.

VII. Домашнє завдання
Читати с. 234-240, відповіді на запитання до тексту с. 241-242.
Ілюстрація до повісті (за бажанням)

Немає коментарів:

Дописати коментар